Votos para el río Glorieta

Yo pienso que el creador del "Libro de las caras" o Facebook, tuvo una inspiración pero que luego tradujo de una manera un tanto limitada. Lo que podía ser una herramienta de la leche para que la buena información pasase, se convirtió(en la mayoría de los casos) en una esponja del tiempo y energía, sobre todo de los jóvenes (¿Así no ven realmente lo que está pasando sino a través del facebook?...) Sí, sí, también hay talluditos pero algunos menos. Mi opinión es que sí que puede servir para que llegue la información rápido y a mucha gente, sobre asuntos importantes, tales como para ponernos de acuerdo en votar para que un río reciba ayudas para que no se destruya todo su entorno o para que no invadan La Antártida con una plataforma petrolífera; porque un voto puede marcar la diferencia en muchas situaciones. ¡Hala! Casi serviría para hacer campañas :-)
Pues sí, estos días a través de Facebook, estoy haciendo campaña para que el proyecto de la Asociación CEN, para la conservación del río Glorieta, llegue a primera posición-sólo faltan 1500 votos- en el concurso de proyectos medioambientales organizado por the European Outdoor Conservation Association. Llegar a primera posición, significaría disponer de los medios para proteger y conservar este río (que todavía está decente) y toda la tierra que depende de él; de hecho, esta asociación, ya se está ocupando de ello, desde hace tiempo, jornadas para quitar basura del río, por ejemplo, con ayuda de otros voluntarios. Pero se necesitan más medios. Como les conozco y sé que realmente están trabajando para la protección de esta tierra, pues os animo a votar y a compartir la página del voto, de la Asociación CEN. ¡Qué más da si eres de aquí o de Katmandú, un río es un río para todos. Pensad en que si hoy protegemos este río con nuestro voto,  nuestros hijos y/o nietos, quizá puedan en futuras primaveras, refrescarse los pies en sus frías y limpias aguas. 

niu de l'aguila  
                                                  VOTA
Sisplau, reenvia aquest missatge a tots els teus contactes incloent-hi companys de feina, amics, familiars, xarxes socials i mitjans de comunicació. Cada vot és important!

L’European Outdoor Conservation Association (EOCA) és una associació sense afany de lucre formada per empreses que treballen en la indústria de l’aire lliure. L’EOCA intenta demostrar el compromís d’aquest sector amb un retorn a la natura a través del finançament de projectes específics. Cada any, nombroses entitats sense afany de lucre presenten les seves propostes a l’EOCA per desenvolupar un projecte de conservació a través de voluntariat a qualsevol racó del món. El nostre projecte ha estat finalista i necessitem el teu vot per ser seleccionats.

L’objectiu de la nostra proposta és garantir la conservació de la capçalera del riu Glorieta a llarg termini. La zona es troba a l’Espai Natural Protegit de les Muntanyes de Prades (PEIN i Xarxa Natura 2000) i protegida per un acord de custòdia del territori amb l’associació CEN. Els gorgs profunds, els llargs salts d’aigua i les aigües turquesa són admirats per milers de visitants cada any, incloent-hi aquells que venen expressament per caminar o practicar barranquisme. L’àrea és molt rica en espècies en perill, com el cranc de riu ibèric, el barb cua-roig o la merla d’aigua. Les principals amenaces són l’augment del nombre de visitants, l’abocament de deixalles, l’incivisme i les espècies exòtiques invasores.A través de CEN, aquest projecte organitzarà:

  1. Actuacions de restauració per contrarestar els impactes humans.
    • 3 actuacions de neteja amb voluntariat.
    • Control de la invasió de l’ailant (arbre exòtic invasor).
    • Eradicació del cranc vermell americà (exòtic) per protegir el cranc de riu ibèric (autòcton i en perill d’extinció) i altra fauna.
  2. Actuacions de regulació per reduir els efectes negatius derivats de l’hiperfrequentació.
    • Regulació del barranquisme.
    • Restricció d’accés a les zones més vulnerables.
  3. Actuacions de conscienciació.
    • Díptic.
    • Pòster.
    • Plafons.
    • Conferència.
    • Taller “els habitants secrets del riu”                                                                                                            



No hay comentarios: